IMG_5792 jeste sirsi
CENA SVATBY NAŠE FILOZOFIE

KOMERČNÍ SVATEBNÍ ČLÁNKY! MÁ TO SMYSL?

By on 12/01/2016

Prostě si myslíme, že lidi poznají, jak se věci mají. Určitě nejsou hloupí… Nás samotné také unavuje číst marketingové strategie podnikatelů a osob zaručujících stoprocentní kvalitu, služby, zisky apod. Není vše jen o zisku, ikdyž člověk z něčeho žít musí. Snad i proto více kvalitních fotografů volí cestu „zábavy“ a k fotografii samotné si přidruží druhé zaměstnání či podnikání.
A není možné se jim divit, když spočítáte ceny za práci, kterou si český svatební fotograf řekne, tak se mu v zahraničí jen smějí. Představte si ceny za software, objektivy řádově mezi 30-50tis, obnova počítače, danění atd. Téměř každý zdatný fotograf má ještě další práci a „zisky“ z focení investuje většinou do technického zázemí, popřípadě se věnuje focení sezóně v zahraničí.
Možná si ale řeknete:

„No, ale stejně se propagují. Mají blog, stránky a fotí za peníze.“

Ano, propagaci určitě potřebujeme, ale nevidíme důvod vám předhazovat nějaké podbízivé články. Odvažujeme se tedy psát zde otevřeně a bez okolků. Víme, že dle marketingových pravidel se nám tento přístup může vymstít. Na druhou stranu si říkáme, že snad někdo ocení naši otevřenost a naivitu. Možná tak i lépe pochopí filozofii a přístup, který ke svatebnímu focení máme.
Každý, kdo si nás pak vybere, bude vědět proč zrovna nás a určitě nebude zklamaný nebo překvapený z něčeho neočekávaného.
Proto první část našeho vysvětlení zní:

„Jsme sami unavení z nekonečných komerčních nabídek jiných lidí, a tak píšeme raději od srdce.“

Popis dalšího důvodu jsme přeci jen pečlivě zvažovali. Ne snad proto, že bychom chtěli něco zatajit, ale spíš z obavy, aby to co napíšeme, bylo správě pochopeno.
Za ty roky práce máme určitou kvalitu, určitý rozsah technického zázemí a řadu zkušeností. Proto tak jak hledáte vy nás, tak my hledáme vás. Z textů a svatebních článků můžete vyčíst, čeho si všímáme, na co klademe důraz, čemu se vyhýbáme. Bloger by měl být opravdu o nalezení společné „noty“ a proto:

IMG_5791-2

„Nepotřebujeme mít zakázky za každou cenu“.

Tím nemyslíme jen ten soulad, ale i určité ohodnocení naší práce. Nemůžeme soupeřit s nevěstiným bratrem, který rád fotí. Nechceme věnovat energii lidem, kteří se řídí heslem: „Fotka, jako fotka“.
Proto opět pro nás zcela logicky nemá smysl využívat marketingových tahů, abychom utrhli kdejakou poptávku. Myslíme si, že propagace je určitě dobrá, akční slevy jsou možné, ale tyto „hry“ mají své hranice. Proto slibovat klientům nesmysly, jako třeba retuše všech svatebních fotografií… Tak to nám přijde opravdu pod úroveň. Stejně jako situaci, kdy neznalý zákazník hodnotí, co dostane za své peníze na základě „slibu“ všech retuší. Tady je opravdu těžké měřit umění a zkoušet v tomto porovnávat nabídky. Zde bychom doporučovali zaměřit se skutečně na práci samotnou, a ne na tisk kalendáře v ceně… Jak by tedy mohl znít ten druhý důvod?

 

„Nehledáme zakázky za každou cenu, hledáme partnery-klienty, které naše práce a přístup osloví.“

Tímto jsme v tom nejdůležitějším naznačili, proč tolik nevyužíváme zázračných marketingových metodik. Budeme se těšit z vašeho zájmu a případných dotazů a doufáme, že se někdy uvidíme třeba na nějaké pěkné svatbě či jiné oslavě.

Hezký den přejí Katka a Martin – AMAKA

TAGS
RELATED POSTS

LEAVE A COMMENT

AMAKA
Olomoucký kraj

... Každá svatba je jedinečná a mou snahou je navždy zachytit emoce a detaily tohoto dne. ... Každý pár je jiný a každá svatby vypráví jiný příběh. ... Líbí se mi být jeho součástí. Tento den si zaslouží tolik pozornosti, že mimo fotografii se mu věnuji ještě zde na BLOGU. Svatební foto web najdete na: www.svatebni-fotos.cz a www.olomouc-svatebni-fotograf.cz

KOMENTÁŘE
NOVÉ ČLÁNKY